Compliance. Privacy. AVG. Deze woorden zorgen volgens velen voor enorme administratieve rompslomp en hoge boeten die worden gegeven als niet aan de regelgeving wordt voldaan. Maar, de tijden veranderen. Het voldoen aan regelgeving gaat tegenwoordig niet meer alleen om vinkjes te kunnen zetten, het gaat om cultuurverandering in een tijd waarin het vertrouwen in bestaande instituties afneemt. Dit biedt kansen aan bedrijven om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Ondernemingen benaderen compliance vaak reactief. Het bleek de kunst van zo min mogelijk kosten en tijd inzetten om aan de basiseisen te voldoen. Met regelgeving op lokaal, nationaal en globaal niveau wordt het er niet makkelijker op om aan alle eisen te voldoen. Het alleen ‘aan de regels voldoen’ is niet meer genoeg. Integendeel, er is juist een strategie nodig om privacy in de bedrijfsprocessen te standaardiseren en het al vanaf het allereerste design mee te nemen in de ontwikkeling.
Dit e-book laat de andere kant van het verhaal zien. Er wordt gekeken hoe je in dit nieuwe informatietijdperk privacy tijdens de ontwerpfase in kan zetten als preventiemodel en hoe je compliancy gebruikt als concurrentievoordeel..