Whitepapers

Hoe vergroot applicatiemonitoring de tevredenheid van uw eindgebruikers en wat is de rol van APM?

Hoe vergroot applicatiemonitoring de tevredenheid van uw eindgebruikers en wat is de rol van APM?
TypeWhitepaper
Datum2016-01-20T00:00:00+01:00
Datum20 januari 2016
TaalNL
Bedrijfproserve
Onderwerp Beheer
Management
Cloud Computing

Om te zorgen voor stabiele prestaties van netwerken en applicaties, zet een IT-afdeling monitoringtools in. Deze tools richten zich van oudsher vooral op netwerkcomponenten – switches en routers – , servers en connectiviteit. Deze hulpmiddelen geven een goed beeld van het functioneren van alle hardware.

Traditionele tools zijn vooral gericht op beschikbaarheid en resource-benutting. Zij spelen een cruciale rol bij het identificeren van structurele problemen binnen het netwerk en de hardware. De tools zijn vaak minder sterk in het aangeven van de oorzaak van een storing of in het bieden van trendinformatie over prestaties vanuit het perspectief van de eindgebruiker.

De IT-industrie heeft daarop ingespeeld met de lancering van tools voor Application Performance Management (APM). APM-tools kijken naar de prestaties van de applicatie en de business services die een eindgebruiker verwacht van een applicatie. In deze whitepaper gaan we in op de rol van APM binnen het gehele monitoringproces. Dat gebeurt voor een belangrijk deel aan de hand van het SaaS-platform voor APM van New Relic.

Wanneer je dit whitepaper downloadt ga je ermee akkoord dat je door de leverancier (proserve) benaderd kan worden.
Meer informatie hierover vind je in onze voorwaarden.
Whitepaper nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van welke whitepapers er zijn toegevoegd aan de Computable whitepaperdatabase? Abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief.

Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.