Type | Whitepaper |
---|---|
Datum | 22 december 2015 |
Taal | EN |
Bedrijf | Qlik |
Onderwerp |
Big data Management Business Analytics Development |
Bedrijven wereldwijd kunnen niet langer zonder besluitvorming die is gebaseerd op effectieve analyses en interpretatie van rich data van hoge kwaliteit. En in een zakelijk landschap dat steeds meer online opereert is kennis over klanten pure noodzaak. De kranten staan vol met faillissementen en overnames van bedrijven die onvoldoende hebben ingespeeld op de veranderende behoeften van klantgroepen.
In het geval van de OEM is ‘de klantgroep’ tweeledig: de OEM moet haar eigen klanten kennen, maar moet haar doelgroep ook helpen bij het (leren) kennen van haar klanten. De enige manier waarop deze inzichten gegeneerd kunnen worden is met behulp van data en analytics: voor zowel de klanten van OEM’s als voor de klanten van de OEM klanten.
Om besluitvormingsprocessen op basis van data en feiten daadwerkelijk mogelijk te maken en de stap naar een ‘Smart Enterprise’ te zetten, is een visueel analytisch platform onmisbaar. Dat is een platform dat inzichten beschikbaar maakt voor iedere afdeling en persoon binnen de organisatie, traditionele en nieuwe databronnen kan combineren, tegemoetkomt aan data governance voorschriften en beschikt over de mogelijkheid om op te schalen. Maar hoe integreer je als OEM analytics in de eigen organisatie en in uw producten, zodat de gehele keten daar voordeel van heeft?
Lees deze whitepaper en ontdek het (visual) analytics platform van Qlik. U kunt lezen over de toepassing van Viusual Analytics en use cases, ook biedt het richtlijnen op basis waarvan de transitie naar de ‘Smart Enterprise’ gemaakt kan worden: door zowel OEM’s als haar klanten!