Microsoft Office 365 wordt aangeboden als een alles-in-één collaboration oplossing. Het biedt een aantal handige functies en is ontworpen om veel van de messaging-, applicatie-en content management behoeften van grote en kleine organisaties te voldoen. Toch ontbreken bij Office 365 kritische functionaliteiten qua beveiliging en archivering.
Volgens een recent onderzoek van Osterman Research zullen de meeste organisaties een third-party oplossingen willen gebruiken, als aanvulling op de functionaliteit van Office 365. Bovendien zullen niet alle bedrijven die Office 365 implementeren, alles willen verplaatsen naar de cloud, wat het belangrijkste kenmerk is van Office 365.
Kleine en grote organisaties zullen er voor kiezen om Office 365 uit te rollen als hybride van cloud en on-premise infrastructuur. Dit vanwege de potentiele hoge kosten om alles naar de cloud te migreren, of omdat het onmogelijk is alles naar de cloud te verplaatsen. Maar wat is er dan nodig om alle mogelijkheden van Office 365 optimaal te gebruiken?
Lees meer over de mogelijkheden en “gebreken” van Office 365 en ontdek welke third-party oplossingen organisaties zouden kunnen overwegen om volledige bescherming en compliance te waarborgen.