Managed hosting door True

WhitepapersDetails

Privacy beïnvloedt gepercipieerde waarde van data

Privacy beïnvloedt gepercipieerde waarde van data
TypeWhitepaper
Datum19 december 2017
TaalNL
BedrijfHot ITem

Big data is de hypecycle inmiddels voorbij. We gaan nu de voordelen oogsten, maar er zit een lelijke adder onder het gras. Rob Honing, commercieel directeur van de Amsterdamse dataspecialist Hot ITem, schetst dat de aanstaande invoering van nieuwe Europese privacywetgeving veel bedrijven een stuk zwaarder zal vallen dan gedacht, en een hoop bigdatavoordelen neutraliseert. “De opkomst van big data heeft de dataawareness enorm vergroot. Er is door nieuwe technieken veel waarde uit data te destilleren en te consolideren. Tegelijk neemt, door de mondiale digitalisering, de hoeveelheid data enorm toe. Nu komt het erop aan die (big) data te verzilveren en dat betekent een heleboel werk voor bedrijven, en ook voor Hot ITem. Wij hebben integrale kennis van en ervaring met BI/datawarehousing, analytics, big data, governance en privacy gecombineerd; een bewezen aanpak. Daarbij gaan we bij onze projecten altijd uit van de business: wat is de visie, wat zijn de drivers. Het maakt ons daarbij niet uit of de implementatie on premise of in de cloud moet worden uitgevoerd; we hebben daarin inmiddels veel expertise opgebouwd. Het scheelt namelijk nogal of je simpel on site een Oracle- of Microsoft- based datawarehouse opbouwt of dat je dat in bijvoorbeeld de Azure-cloud doet. Daar kun je vele verschillende softwaremodules gebruiken waarmee je je architectuur inricht en je data kunt ontsluiten. Inmiddels is 40% van de oplossingen die we bouwen cloud-based.”

Whitepaper nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van welke whitepapers er zijn toegevoegd aan de Computable whitepaperdatabase? Abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief.

Whitepapers op onderwerp