Whitepapers

Waarom marketing gepersonaliseerd moet zijn

Waarom marketing gepersonaliseerd moet zijn
TypeWhitepaper
Datum2015-01-19T00:00:00+01:00
Datum19 januari 2015
TaalEN
BedrijfAdobe
Onderwerp CRM
Datamanagement
Development
Personalisatie geldt als de belangrijkste component van toekomstige marketingactiviteiten, zo luiden de uitkomsten van het door Adobe uitgevoerde onderzoek ‘Digital Roadblock’ onder marketeers in 2014.

Het is geen verrassing dat marketeers deze component zeer serieus nemen. Het vermogen om de digitale ervaring op grote schaal te personaliseren is nu realiteit voor bedrijven die beschikken over de juiste technologie en processen.

Veel organisaties erkennen in toenemende mate de noodzaak om marketingactiviteiten onmiddellijk, of vrijwel onmiddellijk, te kunnen personaliseren en de vereiste technologie die grote hoeveelheden data kan verteren en vervolgens, binnen milliseconden, de content kan selecteren die meest waarschijnlijk de beste resultaten oplevert. De voordelen van real-time personalisatie komen overduidelijk naar voren in dit onderzoek. De organisaties die real-time kunnen personaliseren melden een omzetverhoging die 33% hoger ligt in vergelijking met bedrijven die zeggen dat het type personalisatie dat zij inzetten niet onmiddellijk kan worden toegepast.

Hoewel Adobe gelooft dat het geïntegreerde karakter van hun technologie suite hun klanten een duidelijk concurrentievoordeel geeft, maakt dit rapport duidelijk dat alleen technologie niet genoeg is om dit proces effectief uit te voeren.

Bedrijven hebben in plaats daarvan een personalisatie-strategie en een duidelijk plan van aanpak nodig als zij de klantervaring van iedereen wilt verbeteren – van bezoekers die voor de eerste keer in aanraking komen met het bedrijf tot aan trouwe klanten. Een personalisatie-raamwerk moet alle relevante touchpoints en devices van klanten omvatten, niet slechts één of twee geïsoleerde kanalen. De juiste mix van ‘mens en machine’ is van cruciaal belang om dit te bereiken.

Is personalisatie al een fundamenteel onderdeel van uw digitale strategie? Ontdek het belang van personalisatie in het hedendaagse digitale marketinglandschap en vindt uit hoe u optimaal kunt profiteren van gepersonaliseerde marketingactiviteiten.
Wanneer je dit whitepaper downloadt ga je ermee akkoord dat je door de leverancier (Adobe) benaderd kan worden.
Meer informatie hierover vind je in onze voorwaarden.
Whitepaper nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van welke whitepapers er zijn toegevoegd aan de Computable whitepaperdatabase? Abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief.

Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.